Otyłość dziecięca – problem wielkiej wagi

Dzieci z całego świata są coraz grubsze. Jest to kwestia złego odżywiania oraz małej ilości ruchu. Dzieciaki nie ruszają się, siedzą godzinami przed telewizorem lub komputerem i efektem jest tycie. Na pewno nie jest to dobre dla dziecka, ponieważ nadwaga obciąża kręgosłup, stawy oraz serce. Im lżejsze dziecko, tym dla niego lepiej. Rodzice powinni stosować racjonalną dietę, aby ich maluch nie stał się małym i niezdrowym grubaskiem.

Jak odżywiać dziecko?

Dziecko należy żywić racjonalnie, dostarczać mu witamin i minerałów. Dużo surowych owoców i warzyw, mało cukru i słodyczy, sporo białego sera, ograniczona ilość wędlin. Takie odżywianie jest na pewno zdrowe oraz korzystne dla malucha. Dziecko powinno pić wodę mineralną, niegazowaną, w ilości co najmniej 1,5 litra dziennie. Oprócz tego zalecane są ziołowe oraz owocowe herbatki. Na deser maluch może jeść owoce i warzywa, ale nie słodycze. Pyszne jedzenie to podstawa, warto zatem podawać dziecku jedzenie tak, aby mu smakowało i sprawiało przyjemność. Maluchy lubią smacznie jadać, nie można ich karmić byle czym. Dobrze jest zadbać o smaczne jedzenie, które maluch zje z przyjemnością. Maluch może jeść pięć małych posiłków dziennie. Z diety dziecka oraz nastolatka należy wyeliminować niezdrowe chipsy oraz gazowane słodkie napoje. Są one szkodliwe, niezdrowe oraz tuczące. Wizyty w barach fast food także nie są zalecane – serwowane tam jedzenie to śmieciowe potrawy, a nie wartościowe pożywienie. O wiele zdrowsze są potrawy przyrządzane w domu. Można wprowadzić zasadę, że dziecko raz w tygodniu, w niedzielę, dostaje małą porcję słodyczy. Taka przyjemność to dobra sprawa. Poza tym należy przyzwyczaić malucha do sportu, biegania, gier zespołowych. Dzięki temu będzie miał kontakty z rówieśnikami i świetnie się poczuje. Lekkie i szczupłe dziecko to zdrowe dziecko. Warto o tym pamiętać. Kiedyś uważano, że dziecko pulchne jest dobrze odżywione i zdrowe. Dzisiaj specjaliści biją na alarm – otyłość wśród dzieci to przyczyna chorób, a nie objaw zdrowia. Warto gimnastykować się, biegać, grać z rodzicami w tenisa czy badmintona. Dzieci lubią ruch i zabawę, należy je tylko przyzwyczaić do takiego spędzania wolnego czasu. Limitować należy oglądanie filmów oraz gry komputerowe, aby maluch nie siedział godzinami przed monitorem. Podsumowując, zdrowy styl życia, dobra i lekka dieta oraz ruch i aktywność fizyczna przełożą się na zdrowie malucha i nastolatka. Ze szczupłego dziecka wyrośnie szczupły dorosły, zdrowy i w dobrym nastroju, bez chorób i problemów zdrowotnych.

O o tyłości dziecięcej oraz diecie ketogenicznej dla poczatkujących przeczytasz tutaj