Narzędzia w social media marketingu

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi do social media marketingu. Są i te bezpłatne, z których można korzystać bez ograniczeń, ale i płatne, oferujące jeszcze więcej opcji i funkcjonalności. Zachęcamy do zapoznania się z naszą listą tych, na których warto skupić swoją uwagę, przy pracy w środowisku social media.
Narzędzia w social media marketingu mnożą się i codziennie praktycznie powstają nowe, jeszcze lepsze i nie zawsze płatne! Jednakże nie sposób wykorzystać wszystkie z nich – dlatego przedstawiamy listę tych, które rzeczywiście się przydają w codziennej pracy Social Media Managera!

Brand24 – polski program do monitoringu sieci

Twórcy aplikacji stworzyli narzędzie doskonałe – monitoruje aktywność w sieci pod hasłami kluczowymi. Analizuje treść nie tylko na forach, ale głównie w social media. Jest to bardzo pomocne narzędzie przy analizowaniu ryzyka czy tego, jak postrzegana jest nasza marka. Dla przykładu, ktoś umieszcza na swojej tablicy zapytanie – gdzie zjem najlepszą pizzę w Sosnowcu? Jeżeli jakakolwiek pizzeria, działająca na terenie tego miasta korzysta z Brand24 i wyszukuje hasła „pizza w Sosnowcu” – otrzyma alert, tym samym szybko będzie mógł zareagować – wysłać wiadomość ze swoim menu lub po prostu odpowiedzieć „wpadnij do nas!”. Proste?

Canva – bezpłatne tworzenie różnorodnych grafik

Ktoś może powiedzieć – ale po co zaprzątać sobie głowę Canvą, skoro mamy Photoshopa? Ten drugi jest płatnym narzędziem, natomiast w dużej mierze Canva nic nie kosztuje! W łatwy sposób przygotujemy różnorodne grafiki – pod posty, infografiki, ulotki i tak dalej, korzystając z wielu funkcjonalności oprogramowania. Możliwości są wręcz nieskończone i niezwykle zaawansowane, tym samym często docenimy ją, porównując jakością do Photoshopa. Zaletą Canvy jest jej prostota, ale i stały dostęp, ponieważ wystarczy zarejestrować się na stronie internetowej i właśnie tam tworzyć swoje grafiki pod posty.

SproutSocial – aby jeszcze łatwiej zarządzać profilami w social media

Patrząc na narzędzia w social media marketingu, nie sposób pominąć SproutSocial. Jest to pomocna aplikacja, która została stworzona w Stanach Zjednoczonych, a do tej pory docenili ją Nokia, Dove, UPS i inne znane na całym świecie marki. Jaka jest jego rola? Bardzo prosta – dzięki niej można zarządzać profilami społecznościowymi. Za pośrednictwem SproutSocial będziemy analizować to, co dzieje się na Twitterze, Facebooku, G+ czy platformach biznesowych (jak LinkedIn). Program jest prosty i funkcjonalny w swoim odbiorze, zaletą jest też fakt, że aby odpowiadać na konkretne aktywności użytkowników, wcale nie musimy przechodzić do social media, a wszystko zrobimy z poziomu dashboardu! Są tutaj statystyki, porównania, profil komentujących. Niemal pełne dane, które później można wykorzystać przy tworzeniu strategii marki w social media.

Naturalnie to tylko początek listy narzędzi, jakimi możemy dysponować w obsłudze social media. Jednak nie zawsze trzeba instalować każdy jeden, aby dobrze zarządzać marką. Należy określić, jakie mamy potrzeby, gdzie niezbędna jest pomoc – planowanie, monitorowanie czy tworzenie postów, i dopiero wtedy wybierać odpowiednie narzędzia do pracy.

Media Click

ul. Aleksandra Ostrowskiego 30
53-238 Wrocław
Tel. 71 757 58 15
Tel. kom. 601 774 553
Porównaj informacje na mediaclick.pl

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *